واتیکان فیلم کد داوینچی را تحریم کرد

 

 «آنجلو آماتو» مقام دوم واتیکان  در کنفرانسی مذهبی متعلق به مسیحیان کاتولیک، کتاب «کد داوینچی» را کتابی سراسر دروغ و    توهین خوانده و فیلم «کد داوینچی» برگرفته از این کتاب را تحریم کرد. 
 به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری ایتالیایی آنسا، «آنجلو آماتو»،دبیر مجمع دکترین ایمان واتیکان گفت: این کتاب شامل مطالب بسیار  توهین‌آمیزی نسبت به مسیحیان است که ممکن است در صورت نمایش فیلم برگرفته از این کتاب خشم مسیحیان سراسر جهان برانگیخته شود.
 «آماتو» خطاب به شرکت کنندگان در کنفرانس روز گذشته گفت: امیدوارم که همه شما این فیلم را بایکوت کنید.
وی افزود: این فیلم برگرفته از رمان «دان براون» است که مطالب عنوان شده در آن سراسر افترا، توهین و تحریف در مطالب تاریخی و الهی است. در این کتاب ماهیت مسیح، انجیل و کلیسا به طور کلی تحریف شده است.
 او گفت: مطمئنا اگر این همه توهین و افترا به قرآن و یا قضیه هلوکاست نسبت داده شده بود، در آنصورت شاهد قیام و اعتراضی جهانی بودیم   ولی چون این توهین‌ها نسبت به کلیسای کاتولیک است، پس عاملان این جریان همچنان تنبیه نشده‌اند.
 فیلم «کد داوینچی» با بازی «تام هنکس» و «آدری تاتو» قرار است برای اولین بار 19 می‌در جشنواره کن نمایش داده شود.
 «دان برآون» در رمان «کد داوینچی» که این فیلم برگرفته از آن است، با استناد به یکی از آثار «داوینچی» ادعا کرده است که حضرت مسیح با  مریم مجدلیه ازدواج کرده و از او صاحب فرزندانی شده است.فیلم «کد داوینچی» با بازی «تام هنکس» و «آدری تاتو» قرار است برای اولین بار 19 می‌در جشنواره کن نمایش داده شود.
 «دان برآون» در رمان «کد داوینچی» که این فیلم برگرفته از آن است، با استناد به یکی از آثار «داوینچی» ادعا کرده است که حضرت مسیح با مریم مجدلیه ازدواج کرده و از او صاحب فرزندانی شده است. 
.
 تام هنکس هنرپیشه اسکاری سینما اعلام کرد که فیلم "رمز داوینچی" به کتاب دن براون وفادار است. وی با اشاره به اینکه نمایش همه فیلم ها با استرس همراه است گفت: "زمانی که فیلم های "آپولو 13" و "فارست گامپ" نیز به نمایش درآمدند من نگران بودم و این نگرانی را برای فیلم "رمز داوینچی" نیز احساس می کنم.

 "رمز داوینچی" که با بودجه 100 میلیون دلاری ساخته شده، شرح حال شخصیتی به نام رابرت لنگدون را روایت می‌کند که باید با کشف رمز تعدادی از بزرگترین آثار هنری جهان از جمله "لبخند مونالیزا" اثر لئوناردو داوینچی، پرده از راز چند صد ساله فرقه‌ای خطرناک و مرموز بردارد. آدری تاتو و ژان رنو از دیگر هنرپیشگان این اثر به شمار می‌روند.